Skip to content

TPU 015: Sposoby na efektywną pracę zdalną z domu – cz.1

Dziś odcinek inny niż te które mieliście okazję do tej pory słuchać, dajcie znać czy taka forma się Wam podoba, co o niej myślicie. Tematem dzisiejszego odcinku jest praca zdalna.

Może myślisz o tym stylu pracy ale nie wiesz czy jesteś na to gotowy?

Może już tak pracujesz?

Fizyczny brak kontaktu z ludźmi, problemy z motywacją, organizacja dnia, pilnowanie terminów, realizacja zadań, trudności w oddzieleniem pracy od życia prywatnego. To tylko kilka minusów tego typu pracy, szczególnie gdy wykonujesz ją w domu. Przygotowałam dla Was trzy odcinku, dziś posłuchasz pierwszego z nich. Oddaje mikrofon moim gościom to oni powiedzą jak pracują, co u nich działa, z czym mają trudności. Myślę, że takie spojrzenie kilku osób na ten temat może być dla Ciebie ciekawe i pomóc Ci zdecydować czy ten typ pracy jest dla Ciebie odpowiedni.

Moimi gośćmi  są:

 

 

Aga Zapora – projektantka wzornictwa i grafiki. Jako Plannerka gromadzi, testuję i optymalizuję metody i nawyki, które ułatwiają życie oraz pomagają nie tylko się zorganizować, ale – zacząć realizować ciągle odkładane plany i marzenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marta Kaim – jest coachem oraz mentorem ICF, trenerką rozwoju osobistego, autorką trzech książek oraz twórczynią skutecznych programów dla kobiet.

 

 

 

 

 

 

 

 

Michał Barczak – bloger Geek Work, od niedawna podcaster- min. dzieli się wiedzą, jak zacząć pracować w domu, jak być produktywnym. Prowadzi agencje doradztwa Save Seo. Zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem internetowym.

 

 

 

 

Anna M.Piaseczna – pedagog, trener, terapeuta, edukator w Free Mind of Child

Wspiera rodziny i prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży, warsztaty dla rodziców i nauczycieli w Europie oraz tworzy materiały terapeutyczne i edukacyjne.  Zajmuje się nowoczesną edukacją, intelektualnym rozwojem dzieci.
Na co dzień mieszka w Szkocji i tam ma swoje centrum dowodzenia.

 

 

 

 

W tym odcinku:

  • Jak pracują goście tego odcinka? Gdzie i ile godzin dziennie?
  • Jakie są ich sposoby na dyscyplinę, motywację i kończenie zadań?
  • Czy masz jakieś nawyki które Ci pomagają?
  • Jak zorganizować swoje miejsce pracy?
  • Jak rozdzielać pracę od sfery prywatnej gdy pracujesz z domu?
  • Dobre praktyki i nawyki gdy pracujesz zdalnie z domu.
  • O czym powinieneś pomyśleć  jeśli chcesz pracować zdalnie.

Linki i osoby wymienione w odcinku:

Podcast jest dostępny poprzez:

 Zostaw swoją recenzję w itunes

Jeżeli podobał Wam się podcast, możesz zostawić ocenę w iTunes. To tylko chwila a dla mnie każda gwiazdka ma ogromne znaczenie.

KONKURS

Wygraj książkę The Smarter working Manifesto których autorami są G. Clapperton, P.Vanhoutte. Dziękuję firmie Plantronics za ufundowanie książek do tej serii odcinków.

Wystarczy, że w komentarzach do dzisiejszego odcinka napiszecie:

 

Co Ci pomaga w Twojej pracy? Jakie sposoby, narzędzia, techniki, nawyki stosujesz?


Konkurs trwa do poniedziałku (18 września) i tego dnia w komentarzu do tego wpisu ogłoszę wyniki.

 

  • Dorota Padzik

    Mój tryb pracy jest trochę inny ponieważ hybrydowy: mniej więcej do godziny 14 pracuję w domu, a potem prowadzę zajęcia poza domem. Przed wyjściem zawsze mam sporo rzeczy do zrobienia więc dobra organizacja i rytuały to dla mnie podstawa. Po pierwsze: jak zaczynam ? najpierw biegam, potem czytam książkę i piję kawę a dopiero później zabieram się za pracę. Kiedyś myślałam sobie, że to strata czasu, że „nie mam czasu” na te czynności ale zdałam sobie sprawę, że te drobne przyjemności dobrze mnie nastrajają na cały dzień a z nimi czy bez nich i tak robiłam tyle samo (nad projektem pracujemy tyle, ile mamy czasu!). Następnie planuję swoją pracę (osobiści używam zawsze planerów papierowych, kocham zapach papieru!) i zabieram się za nią. Staram się wybrać zawsze trzy priorytety od których zaczynam. Na mojej liście zawsze istnieje też punkt, który sprawi mi przyjemność (np. malowanie paznokci :D) i coś dla domu. Potem wychodzę z domu i po powrocie staram się już nie włączać komputera. Od kilku miesięcy mam także zasadę odłączonej niedzieli. Nie sprawdzam maila na telefonie, nie włączam komputera. Jedynym problemem z którym jeszcze walczę są dni, kiedy nie mogę się zmobilizować i niestety zmuszam się do pracy zamiast odpuścić. Mam nadzieję, że uda mi się to zwalczyć.

    PS. Ogromne podziękowania za te wszystkie podcasty, nic mi nie daje takiego kopa jak ich słuchanie !

    • Dorota z jakich planerów korzystasz? Jestem właśnie w momencie wybierania jakiegoś dla siebie.

      • Dorota Padzik

        Teraz używam „Zaplanuj swój sukces”, wcześniej „design your life”, „pani swojego czasu”, przymierzałam się też to zrobienia swojego bullet journal ale teraz chyba będę celować w Plannerkę :D

        • OO wiedzę, że masz sporo doświadczenie, bo przetestowałaś sporą cześć tych planerów. Ciekawe które funkcje, były dla Ciebie najlepsze, najciekawsze.

          • Dorota Padzik

            Z żadnego niestety nie jestem zadowolona w 100%. Ale wydaje mi się, że Plannerka może być tym, czego szukam. Mój biznes opiera się na kilku różnych gałęziach i nie mam poczucia, że w tych powyższych mogę to łatwo zorganizować i pogodzić. Szukam dalej 😊 między innymi dzięki Tobie !

  • Kamil Dudziński

    Po pierwsze mega odcinek :) Rozmówcy podali bardzo konkretne techniki, właściwie do wdrożenia od razu. W przyszłych wywiadach (jeśli nie masz nagranych jeszcze) chętnie bym usłyszał nie tylko jakie mają nawyki, ale także jak je wypracowywali. Najwięcej osób się wykrusza właśnie przez nieznajomość procesu :)

    Co do moich pomocy w pracy:

    – poranne wstawanie – choć nie tyle o wstanie rano chodzi, ale o zrobienie ważnych rzeczy, kiedy nikt poza mną nie jest w stanie mi w ich realizacji przeszkodzić; tryb jest taki: pobudka -> kawa -> przygotowanie śniadania -> produktywna godzina od 6 do 7; zmienia życie ;)

    – poranne planowanie – o ile rano zawsze wiem co zrobić, o tyle jak zaczynam pracę ok. 8, to pierwszym zadaniem jest zebranie wszystkich zadań (z maila, CRMu, trello i kalendarze) na kartkę notatnika, ustalenie 3 najważniejszych zadań i kolejności wykonywania tych mniej ważnych; zauważyłem, że to świetnie oczyszcza umysł i uspokaja; zwykle ciężko mi o produktywny dzień bez tego :)

    – podcasty i audiobooki – o ile pracę zaczynam od jej zaplanowania, to przed nią (w trakcie robienia kawy i pakowania plecaka gdy jadę pracować do biura) słucham czegoś związanego tematycznie z najważniejszymi zadaniami; jeśli wiem, że będę sporo rozmawiał z klientami słucham nagrań o sprzedaży; jeśli planuję coś pisać słucham o kreatywności i pisaniu; jak mam pomagać innym w ich pracy, to słucham o zarządzaniu; itd, itd.

    Także tyle :) Inne nawyki jeszcze wdrażam i mam nadzieję kiedyś się nimi podzielić ;)

    • Pozostałe wypowiedzi już nagrane, ale zapisuje pomysł na później. Trafnie zaznaczyłeś, że te nawyki podane przez gości są już efektem końcowym ich poszukiwań, wprowadzenia metodą prób i błędów.

    • Kamil gratuluje to do Ciebie poleci książka. Napisz na kasia@tuzprzyuchu.pl adres do wysyłki

  • Kamila Goryszewska

    Stosuję dwie zasady. Jedna to zasada kuli śniegowej. Sprawdza się podczas długofalowego planowania i pomaga mi wyznaczać priorytety. Polega na tym, żeby wyobrazić sobie jakiego bałwana chcę ulepić, z jakich kul i w jakim czasie. Następnie patrzę co jest właściwym płatkiem śniegu i dokłada się do całości, a co jest kamieniem i finalnie może mnie rozłożyć 😁 Druga zasada to zabawa w Tetris, czyli takie poukładanie, a czasem porozkładanie zadań żaby zajęły jak najmniej czasu i energii 😁

  • www.kasiaekiert.pl

    Też pracuje w domu… Mam nadzieję, że zmieni się to już niebawem. Teraz pracuje rano nad swoimi projektami lub uczę się angielskiego, odbywam spotkania.. A od 13 zaczynam pracę zza ocean. Nie jest łatwo, bo czas 16-17 kiedy wszyscy wracają do domu, to mój aktywny czas pracy, ale lubię to ☺️

    Dzień najlepiej zaczynac wcześnie, od treningu
    Śniadanie prysznic i od 10-11 dobrze mieć umówione spotkanie, telefon lub coś co wkręci mnie w pracę
    Lepiej unikac nagrań itp
    Nie sprawdzać maila za często
    Nie odwiedzać portali plotkarskich
    Mieć 3zadania do wykonania na każdy dzień
    Jeść regularnie – korzystam z tego że pracuje w domu ☺️
    Pić wodę
    Odpoczywać aktywnie